joi, 22 septembrie 2016

Un Vin nu Vin(e) niciodata singur

Vinarte
Licoarea magica
Atunci cand un lucru merge bine, se spune ca nu trebuie modificat sau schimbat. Asa am spus si noi, asa ca am continuat seria evenimentelor Branzeturi cum se... cuVin, serie ce a adunat deja 9 editii.

Acest eveniment a reunit bloggeri olteni de la ASBO cu vinurile oferite de VinArte si branzeturile de la Delaco. De altfel, asa cum stiti, el este organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro. Gazda serii a fost Epoca Steak House, o locatie ce s-a potrivit perfect cu atmosfera si buna dispozitie creata de galagiosii mei comeseni.

Costel Cainamisir - Vinarte
Am avut bucuria de a-i revedea si pe Costel Cainamisir, Director Comercial la Vinarte, si Avram Laurențiu Achim, președintele Federației Somelierilor din România. Ei ne-au adus noi povesti legate de vin, dar si noi informatii... cine a spus ca "Vinul este Cultura" a avut mare dreptate. Cu toate ca am participat la toate cele 9 editii, mi se pare ca abia am zgariat suprafata bogatiei de cunostinte din domeniul vinului, a vinificatiei si a savurarii unui pahar din licoarea bahica. De data aceasta am aflat, spre exemplu, ca timpul necesar aerisirii vinului depinde de vechimea lui. Astfel, cu cat vinul este mai tanar cu atat are nevoie de un timp mai mult pentru a-si stabiliza mirosul.

Avram Achim vorbind despre pasiunea sa, vinul
Seara a fost asa cum ma asteptam, relaxanta si calda, caci, nu-i asa, ce poate deschide mai bine inimile decat un pahar - sau in cazul nostru 7 - de vin, insotit de bunatati delicate - branzeturi aromate? Stand in jurul mesei, cu paharul in mana, cu vinul scanteind si cu prietenii alaturi am descoperit ca viata e frumoasa daca stii sa ti-o faci asa! Aceste degustari sunt nu numai un prilej de a gusta un vin, ci reprezinta ocazia perfecta de a integra vinul si mancarea in viata noastra sociala. Vinul este mult mai bun daca il bei alaturi de cine ti-e aproape, branza este mai savuroasa cand zambesti, iar seara este mai frumoasa cand iti simti sufletul plin.

Imperecherile au fost surprinzatoare:  Cuvee d’Excelence Sauvignon Blanc-Mozzarella Fresca, Cuvee d’Excellence Riesling Italian-Camembert, Nedeea-Cascaval Sofia, Prince Mircea Merlot-, Castel Bolovanu Cabernet Sauvignon-Emmentaler, Soare Cabernet Sauvignon-Brie si Sirena Dunarii - Riesling Italian dulce din 2001-Gran Bavarese. Cu greu m-am decis asupra unei combinatii preferate.

In cele din urma am decis: Cuvee d’Excellence Riesling Italian alaturi de Camembert. Da, stiu, vinul este alb si eu sunt cu cel rosu... insa o data cu timpul si educatia in domeniu am invatat si mi-am educat papilele gustative, si am descoperit ca vinul alb, baut ca la carte, este foarte bun. Vinul alb trebuie savurat altfel decat cel rosu, iar aici se afla secretul :). Camembert este, alaturi de Brie, in topul preferintelor in materie de branzeturi de la Delaco, iar cu vinul s-a potrivit perfect.

Vinul il pot asemui azi cu Bogatia, branza cu Tineretea, iar combinandu-le nu pot sa ma gandesc decat la Nopti de vara

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu