marți, 26 ianuarie 2016

Mandra ca sunt olteanca.. editia a III-a

Iata ca a sosit si cea de-a treia editie a Branzeturilor cum se... cuVin, editie ce a avut loc pe data de 21 ianuarie intr-o locatie foarte frumoasa, Restaurant Casa Ghincea.

Branzeturile au fost oferite, asa cum v-am obisnuit, de cei de la Delaco – Fan Brânză, care de data aceasta ne-au facut si surprize, oferindu-ne spre degustare si incantare sortimente noi de branzeturi, foarte bune si foarte savuroase. Aceste minunatii au fost acompaniate de vinurile de la Domeniile Samburesti.

Camembert  si Chardonnay
Perechea nr. 1, printre preferate
Pentru mine a fost o seara minunata, pe care o astept de la editia cu numarul 2, despre care am scris AICI. Am avut onoarea de a avea alaturi si de a ne impartasi din experienta si din povesti pe Prof. Univ. Nicolae Giugea – vicepresedinte al Asociatiei Degustatorilor Autorizati din Romania, ale carui recomandari au fost sustinute si de catre dna. Mirela Gheorghe – oenolog si de Prof. Cristian Maracineanu. Despre branzeturi ne-a vorbit cu patos si cu pofta Alin Sintimbrean, de la DictionarCulinar.ro, cel care a adus alaturi gusturile, aromele si simturile serii. Daniel Botea a facut, la randul sau, parada premiilor ce puteau fi castigate de catre noi, cei prezenti, la finalul serii.

Am avut spre gustare, incantare si delectare tot cinci perechi: Camembert  si Chardonnay, Bavaria Blu si Rose, Cascaval afumat si Pinot Noir, Grana Padano si Feteasca neagra, Edelpilz  si Cabernet Sauvignon.

Despre vin
Prof. Univ. Nicolae Giugea
In categoria branzeturi, asa cum am spus, am avut si sortimente noi, precum Camembert-ul, Bavaria Blu si Edelpilz. Daca prima se aseamana oarecum cu Brie, cele din urma sunt branzeturi cu mucegai nobil, diferite insa atat ca si gust, cat si ca textura. Bavaria Blu este o branza ce are la exterior o coaja fina de mucegai alb, iar in interior regasim mucegai albastrui fin, acest sortiment fiind unul cremos. Edelpilz este, in schimb, mai bogata in mucegai, dar si mai sfaramicioasa, insa aromata si foarte placuta.

Cascavalul afumat mi-a placut mult mai mult decat data trecuta, si asta probabil datorita imperecherii reusite cu vinul Pinot Noir. Grana Padano este o obisnuita a casei, pe care eu o ador si o folosesc frecvent, atat in salate cat si in paste. Ca sa nu spun ca fur mereu din frigider cate o bucatzica pentru a-mi satisface cate o pofta in miez de noapte.

Vinuri.... of! Greu.

Vinurile de la Domeniile Samburesti au personalitate, cu atat mai mult cu cat au fost doar vinuri seci. Eu prefer vinurile demiseci, caci sunt mai usoare si mai placute pentru mine. De data aceasta am avut parte de surprize. Sa va povestesc.

Am inceput cu un vin alb, Chardonnay, pe care l-am degustat in premiera la noi la eveniment. Eu credeam ca toate vinurile albe sunt dulci sau demi. Ei, se pare ca m-am inselat. Acest Chardonnay este sec, insa unul foarte bun. Atat de bun incat l-am votat ca fiind perechea favorita alaturi de Camembert-ul ala genial. Un vin alb sec este foarte bun, fara a fi aspru sau greu de baut. Cu aroma tandra și discreta de vanilie, acest vin se serveste la 12 grade, fiind ideal pentru preparate din pui sau peste.

Roze-ul a fost foarte apreciat de colegii mei de masa, insa mie una nu mi-a fost tocmai pe plac... prefer un vin rosu :). Si apropo de vinuri rosii, au urmat trei astfel de sortimente. Primul a fost Pinot noir... i se spune "noir", insa culoarea unui astfel de vin poate varia de la an la an. Oricum, a fost surpinzator de bun, mai ales in combinatia cu acel cascaval afumat.

Cea de-a patra combinatie a fost una foarte buna, la mare concurenta cu prima pentru mine: Grana Padano si Feteasca Neagra. Acest minunat vin, desi sec, a fost perfect in combinatie cu aroma intensa a branzei. Feteasca se numara printre vinurile mele preferate, desi in general prefer varianta demisec. Acum insa am descoperit cat sunt de bune aceste vinuri si ma bucura faptul ca pot sa iau parte la un asemenea eveniment in care descopar mereu noi si noi minunatii, atat pe parte de vinuri, cat si pe parte de branzeturi, dar mai ales in modul cum putem combina aceste doua elemente pentru a obtine ceva cu adevarat minunat.
Branzeturi cum se.. cuVin ed. 3
Ca intre prieteni

Ultima combinatie a fost intre doua arome puternice, cea de branza cu mucegai albastru si un vin sec ceva mai aspru, Cabernet Sauvignon. În România, Cabernet-ul Sauvignon a fost dintotdeauna sinonim cu Sâmburești. In acest vin se simt arome de cirese negre si zmeura, fiind ideal pentru mancaruri traditionale romanesti, dar si cu preparate din vanat.

Ca sa tragem o concluzie pentru aceasta seara este foarte greu. Dincolo de atmosfera foarte frumoasa, de povestile cu si despre vin, dincolo de oamenii frumosi cu care am impartit bucatica mea de branza (glumesc, nu le-am dat din bucatica mea!), seara a inceput frumos si s-a terminat cu multa bucurie, fericire si extaz :)

Daca ar fi sa aleg acum una dintre cele 5 perechi, mi-ar fi foarte greu. Cu toate astea, oscilez puternic intre prima si cea de-a patra, intre vinul alb si branza alba, si intre Feteasca cea rosie si branza cea galbuie...

Sfatul meu este sa le incercati si voi si sa imi spuneti care v-a placut mai mult!

Bavaria Blu
Bavaria Blu







2 comentarii :

  1. Superb eveniment, nu este pentru manelisti.
    La cat mai multe. Bravos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim! Incercam sa promovam gustul si gusturile bune! :)

      Ștergere