marți, 31 mai 2016

Inca o data vinul si iubirea se impletesc


O altfel de degustare...

Locatia aleasa pentru aceasta editie, a saptea, a fost una perfecta, de vara: terasa restaurantului Mignon din Craiova, intim, frumos, cu miros de iasomie si cu aer curat si racoros.

Branzeturile oferite ca de obicei de cei de la Delaco au fost tot de vara, mai usoare, mai fresh, cu atat mai mult cu cat Alin le-a combinat cu fructe proaspete, de sezon: cirese si capsune.

Vinul a fost oferit de data aceasta de Avincis, de pe meleaguri valcene. Sincera sa fiu nu incercasem pana acum aceste vinuri, asa ca am profitat si am degustat pe indelete si chiar de mai multe ori.

Starea mea, nu tocmai vesela, a fost repede imbunatatita de prietenii dragi ce imi oprisera loc cu ei la masa. E bine sa ai asemenea oameni alaturi.. si le multumesc! 


Mihai Frincu, reprezentantul cramei Avincis, a inceput sa spuna povestea de dragoste a Domnului de Roua, care isi vizita iubita in fiecare noapte, insa o parasea la cantatul cocosilor, pentru a se feri de oamenii din sat. Povestea, desi foarte frumoasa, m-a intristat, caci in cele din urma rautatea oamenilor i-a despartit pe cei doi indragostiti pentru totdeauna... Satenii au ascuns cocosii, iar Domnul nostru a fost surprins de primele raze ale soarelui si a fost transformat pentru totdeauna in boabe delicate de roua... Atat de aproape de iubita lui si totusi, atat de departe....

Povestea a facut parca si mai bun vinul alb ce a insotit-o, si parca am simtit mirosul diminetii si frumusetea iubirii...

Ca de obicei, vinul mi-a dat de furca atunci cand a trebuit sa aleg un preferat... Daca la branzeturi am deja cateva favorite, atunci cand vine vorba de vinuri si de combinatii am mereu probleme... De data aceasta am oscilat intre cea de-a doua si a treia pereche, adica un vin alb si un rose. 


In cele din urma am ales numarul trei, Rose-ul asociat cu Brie au Bleu, o branza frantuzeasca de inspiratie nemteasca. Vinul are un buchet ce dezvăluie arome de căpşune sălbatice şi cireşe proaspete.  Un amestec de Cabernet Sauvignon (70%) şi Merlot (30%), acest vin este uimitor de placut, cu o culoare aparte si cu o poveste ce asteapta sa fie descoperita.


Daca branza mi-a sugerat de data aceasta Delicatete, vinul a fost o Poveste, iar impreuna au alcatuit Legenda delicata a iubirii, a dorului si a diminetilor de vara.

Cum spuneam, seara a fost mai frumoasa datorita oamenilor din jurul meu. Am avut placerea sa il cunosc pe reprezentantul Avincis, cel care ne-a dus intr-o lume a povestilor, a zeilor, totul impletit cu vinul si cu traditia vinificatiei pe meleaguri oltenesti si nu numai.

Sa nu uitam ca acest eveniment este organizat de Asociatia Bloggerilor Olteni si de DictionarCulinar.ro. 

Schimbarile fac parte din viata noastra... fie ca ne place sau nu... Important este sa invatam ceva din asta si, daca nu ne place sentimentul, sa nu mai facem astfel de schimbari... mai ales daca nu stim ce va urma. 

Traiti si bucurati-va de ceea ce aveti acum. Maine cine stie daca mai suntem pe aici...





Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu