vineri, 20 noiembrie 2015

Agentul Brie in actiune



Nume de cod: Branzeturi cum se… cuVin

Nume real: Seara minunata alaturi de oameni frumosi, branzeturi fine si vinuri alese, totul impachetat intr-o locatie pe masura (acum intelegeti de ce era nevoie de un nume de cod, nu?)


Data: 12 Noiembrie 2015

Locatie: in crama, la Restaurantul Rex

Participanti: branzeturile buuuneee oferite de cei de la Delaco si vinurile… cel putin la fel de bune, oferite de Crama Oprisor

Au fost invitati oameni foarte frumosi, dragi mie, dar si oameni noi, care ne-au facut onoarea sa se alature proiectului nostru. 

Seara a fost una cu totul speciala pentru mine, pentru ca vinurile au fost pe gustul meu – Cabernet Sauvignon! Voi stiti cum este acest vin? Este o delectare pentru simturi si, daca stii cum sa il degusti, sa il savurezi si sa ii patrunzi intelesurile ascunse, atunci te poate face foarte fericit… 


Surpriza serii a venit insa din alta zona, si anume din cea a branzeturilor, pe care Alin Sintimbrean le-a pus in valoare intr-un mod cu totul aparte. Stiti ca sunt o gurmanda si o patimasa a branzeturilor fara aere (a se citi „fara prea multe nuante de albastru”) – desi data trecuta am avut o mega surpriza cu Brie au Bleu (v-am povestit AICI) – dar acum am fost rasfatata cu totul.

Sa le luam insa pe rand.

Crama Oprisor ne-a delectat cu cinci sortimente diferite de vin, intre care unul alb. Desi toate au fost Cabernet Sauvignon, cum spuneam, au fost din game variate: Caloian – alb si rosu, Maiastru, Cabernet Sauvignon Oprisor, La Cetate. Uimitor a fost pentru mine ca aceste vinuri aveau note foarte distincte, aparte, usor de diferentiat chiar si de un novice ca mine. Pentru asta insa trebuie sa multumesc celor doi reprezentanti ai Cramei, somelierul Gabi Cristea si domnul Nicolae Lintu, degustator autorizat, care ne-au povestit ca unor prieteni dragi o parte din secretele vinului, din cele ale viei si ale degustarii.

Pe partea de branzeturi Alin a facut magie la propriu. Daca la editia anterioara a prezentat branzeturile simple pentru a le patrunde tainele, acum a ales sa le combine cu diverse condimente si cu putin ulei de masline. Nu va spun ce combinatii au reiesit din mainile lui, dar va spun ca mi-a placut tare si ca mai vreau. Condimentele utilizate au fost: piper roz, piper negru, piper verde, nucsoara, acestora adaugandu-se si smochinele dulci.

La final am avut parte de o noua surpriza: tombola cu premii. Va dati seama ce bucurie pe noi cand am aflat ca putem castiga vinul si branza care ne-au placut cel mai mult. Conditia era sa alegem una dintre cele cinci perechi… aici m-au pierdut iremediabil! Cum sa aleg o singura combinatie? Cum!? Cum?!

Combinatia nr. 5
Si am cazut pe ganduri… aveam de ales intre 5… m-am limitat cu greu la doua: prima si ultima. Sa va spun despre ele? Prima era de departe preferata mea, caci continea branza Petit Brie (varianta simpla, fara albastreli) si un vin alb, tot Cabernet Sauvignon (da, da, exista si in varianta pe alb J ). Mi-au placut ambele extrem de tare, si a fost chiar surprinzator, caci nu prea consum vin alb. Insa ultima… ultima continea un vin rosu magistral, puternic si totusi fin, aromat, intens… Un vin cu personalitate. Branza asortata a fost Gran Bavarese, care este o specialitate cu mucegai nobil, insa cu gust mai intens decat Brie au Bleu.
Petit Brie

In cele din urma am votat pentru prima varianta, pentru noile mele iubiri: Petit Brie si Caloian Cabernet Sauvignon Alb. Si acum simt pe limba gustul cremos al branzei cu nucsoara aromata spalate atat de diafan de vinul usor si foarte, foarte potrivit. Sec, proaspat, acest vin inspira dinamism si vioiciune, exact ca mine!

Branzeturi cum se... cuVin este un proiect initiat de Daniel Botea si Alin Sintimbrean, respectiv de Asbo.ro si DictionarCulinar.ro si isi propune educarea publicului neavizat in materie de bunatati culinare.



Un comentariu :