marți, 13 ianuarie 2015

Reteta de marti – Cartofi gratinati la cuptor



Desi este o reteta comuna, eu nu am reusit sa fac niste cartofi pe gustul meu dupa alta reteta. Asa ca va spun si voua cum ii fac eu. Este o garnitura foarte consistenta si buna.

Ingrediente (cantitati estimative):
Cartofi – 1 kg
Lapte – o cana
Branza sarata – o bucatica
Iaurt sau branza dulce
2-3 oua
Ulei sau unt (optional)
Sare, piper
Ustensile: un vas termorezistent (eu folosesc vas Yena), o oala.

Mod de preparare:
Cartofii se fierb in coaja, in apa cu sare. Dupa ce au fiert (fara a se farama) se scurg de apa si se lasa putin la racit, atat cat sa ii putem curata. Eu ii pun si sub apa rece cand ma grabesc, si ii curat asa. Ii curatam de coaja, ii taiem felii lungi, sau rondele, subtiri. Se aseaza in vas sau tava (trebuie sa fie intinsa, nu adanca). Se pudreaza cu sare si putin piper pe masura ce se aseaza cartofii in vas. Se presata ulei sau se pune untul si se amesteca pentru a se distribui uniform (optional, se poate sari peste acest pas).

Separat, se bat ouale, se adauga branza, iaurtul, sare, piper. Se pune acest amestec peste cartofi, intinzandu-se cat mai bine, ca stratul sa fie egal. Se pune laptele cald peste tot acest mix, incercand sa nu lasam cartofii goi. Cartofii trebuie sa fie scaldati in lapte, fara insa a balti peste ei.
Tava se baga la cuptorul incins si se tine pana cand amestecul scade si se rumeneste.

Sugestie de servire:

Se serveste cald, alaturi de carne la gratar si salata verde.

Enjoy!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu