vineri, 30 ianuarie 2015

Cum sa iti mentii starea de bine si productivitatea pe parcursul zilei



Eu sunt o persoana foarte activa. Si foarte ocupata. Niciodata nu am timp sa fac tot ceea ce imi propun sau ce doresc sa fac. De aceea, ma tot gandesc cum sa imi organizez mai bine timpul pentru beneficia din plin de el. Asa ca am ajuns la cateva reguli pe care incerc sa le respect, desi nu imi iese mereu.
Iata care sunt:
  • Trezirea devreme. Pentru mine este o adevarata corvoada. Nu imi place sa ma trezesc devreme. Cu atat mai mult cu cat seara ma culc foarte tarziu. Insa trebuie sa o fac zilnic.

Daca ai un program incarcat este bine sa te trezesti devreme si sa incepi de dimineata cu activitatile. Devreme inseamna undeva in jurul orei 7.00. Castigi astfel cateva ore pretioase si vei avea s ceva timp pentru relaxare sau odihna.
  • Micul dejun. Nu sunt cea mai mare fana a micului dejun, dar imi impun sa mananc ceva in fiecare dimineata. Micul dejun iti ofera energie, dar si timp pentru o conversatie placuta cu partenerul sau cu familia. Acest fapt te va bine-dispune si iti va da aripi. Deci, nu sari peste micul dejun!
  • Agenda. Trebuie sa ai o agenda in care sa iti notezi toate activitatile din ziua respetiva. Cel mai bine este sa le notezi de seara, pentru a le avea puse in ordine si a-ti putea stabili un program in functie de intalniri.
  • Stabileste intalnirile cu cel putin o zi inainte. Vei avea timp sa te pregatesti pentru acea intalnire si, pe de alta parte, vei sti cu mult timp inainte ce vei face in ziua respectiva. Nimic nu e mai deranjant decat sa ai planul dat peste cap de o intalnire programata cu o ora inainte.
  •  Incepe lucrul cu ceea ce este urgent sau important, chiar daca celelalte sunt mai mici si se pot termina mai repede. Daca incepi cu ceva nesemnificativ, vei pierde totusi timp si nu vei putea sa te concentrezi corespunzator, din cauza stresului. Termina ceea ce este urgent, apoi poti face si treburile zilnice.
  • Ia o pauza! Oricat de multa treaba a avea si oricat de presat/a esti de timp, trebuie sa sti sa te si relaxezi putin. Ia o pauza, iesi la aer, plimba-te prin birou sau suna un prieten. Deconectarea de la sarcina respectiva este benefica si poate oferi o perspectiva noua la intoarcere.
  • Nu te infometa. Esti la cura sau nu, ai timp sau nu, trebuie sa mananci. Creierul are nevoie de energie, pentru ca este foarte solicitat. De aceea, trebuie sa ii dai fructe proaspete, legume, lactate, dar si proteine. Mananca departe de calculator sau de hartiile si dosarele in care esti ingropat/a. Iti prinde bine.