miercuri, 30 martie 2022

Inapoi la Rădăcini, sau cum se intind rădăcinile spre acasa

A reînceput seria de evenimente la Craiova, mica mea a mai crescut, asa ca acum am scuza perfecta sa mai ies și eu din casa și sa revăd vechi prieteni, de care pandemia (și bebe) m-a ținut departe.
Am început în forță, cu 3 avenimente în 1, și anume: vizita ghidata în locație, degustare de vinuri și party aniversar. Sa va povestesc pe rand.
Pentru aceasta revedere am fost găzduiți de Casa Romanescu, cunoscuta în Craiova sub numele de Casa Universitarilor. Acesta este o locație foarte frumoasa, o casa plina de istorie și cu elemente arhitectonice foarte bine păstrate, precum tavanele casetate, sobele, scările, oglinzile. Casa în sine este foarte mare, și dispune și de o gradina impresionanta, ambele fiind foarte potrivite pentru evenimente private mai mari sau mai mici.
 Cei de acolo au avut amabilitatea sa ne lase sa facem și un tur ghidat cu Dana Ilie, un ghid local foarte priceput și răbdător. Ea face de mulți ani tururi ghidate in Craiova și se ocupa și de pagina de Facebook și site-ul Monumente Oltenia. Este foarte misto sa te plimbi printr-o astfel de clădire și sa ai un ghid care sa iti explice ce vezi. Va invit sa încercați!
Pentru degustare am avut vinuri din Republica Moldova, de la Crama Rădăcini. Am sărbătorit și ziua Basarabiei, asa ca a fost o îmbinare fericita de motive de bucurie și voie buna! 
Cei doi reprezentanți ne-au oferit 5 sortimente de vin, și anume 
• Spumant Brut Blanc de Cabernet,
• Ampre Viorica - vin alb sec,
• Fiori Feteasca Neagra + Syrah,
• Rara Neagra + Saperavi
• Spumant roze dulce Vero di moscato
Am descoperit acum ca dincolo de Prut exista un soi de struguri ce nu se găsește pe la noi, și anume Viorica, un strugure alb. Acest soi a fost obținut local, prin împerecherea unui soi italian cu unul franțuzesc. Rezultatul este unul foarte bun, care, zic eu, merita promovat și în tara noastră. Se pare ca cei de la Crama Rădăcini sunt printre primii, poate chiar singurii care au adus acest vin, Viorica, pe meleagurile noastre. 

Desi fiecare vin a avut savoarea sa, eu m-am lăsat fermecata mai mult de ultimele doua soiuri. Rara Neagra + Saperavi este un cupaj rosu, sec, însă atat cât trebuie pentru a putea fi băut fără a-l asocia neapărat cu o mâncare. Aceste vinuri sunt preferatele mele. Spumantul roze este dulce, iar eu nu beau vinuri dulci, însă acesta a mers excelent cu o felie de tort aniversar. Nu se simte dulceata excesiv, caci este foarte bine echilibrat.
La finalul degustării gașca a rămas la o seara dansanta, însă eu a trebuit sa ma retrag în glorie, spre bebelina matzaita. 
Va las cateva poze din Casa Universitarilor Craiova, poate ii faceți o vizita

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu