luni, 4 aprilie 2022

Povestea Cailor de la Letea în 7 volume (plus 7 branzeturi)

Ador povestile. Când eram copil inventam în fiecare seara povesti în timp ce i le spuneam surorii mele ca să adoarmă... asta deși ea este mai mare si ar fi trebuit sa îmi spuna ea mie. Însă eu aveam mereu o idee noua, o poveste de spus, aventuri de împărtășit și personaje de dezvăluit.
Pasiunea a rămas și azi, însă nu mai am timpul și energia mentala pentru a dezvolta povestile ca în trecut. Se pare însă că revin ușor, pentru ca cea mica ma pune mereu sa ii citesc și, atunci când suntem în masina și nu pot citi, ma vad nevoita sa ii inventez noi și noi aventuri.
Dragostea pentru povesti a fost doar un motiv în plus pentru care am participat la o noua degustare marca Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro, caci personajul bahic a fost oferit de Crama Sarica Niculitel din Dobragea, mai exact vinurile Caii de la Letea. Pădurea Letea, caii în sine, vinurile din zona și Dobrogea toată ma fascinează, asa ca am spus ca nu pot sa nu particip la un astfel de eveniment, cu asemenea personaje.
Am avut așadar o degustare de vinuri de brânzeturi, acestea din urma oferite ca de fiecare data de cei de la Delaco,  cărora le mulțumim.
A fost o seara mai mult decât generoasa, având de savurat nu mai putin de 7 perechi, și anume:
1. Aligote vol 1 + Aperifrais
2. Aligote vol 2 + Camembert
3. Sauvignon Blanc Fume vol 2 + Brie au bleu
4. Rose vol 1 + Cheddar
5. Rose vol 2 + Delaco branza pentru gratar
6. Feteasca Neagra vol 1 + Emmentaler
7. Quintessence rezerva vol 2 + Grana Padano
Fiecare combinație a avut farmecul sau, unele au fost mai mult pe gustul meu, însă prima și ultima au fost geniale. 
Dacă ar fi sa aleg doar una, cred ca m-as opri la ultima, caci vinul rosu este si va rămâne preferatul meu. Așadar Quintessence rezerva vol 2 + Grana Padano este combinația preferata, unde vinului i-as spune Emotie, brânzei i se potrivește Aroma, iar combinația este Reverie

Quintessence rezerva vol 2 este un cupaj din Cabernet Franc si Petit Verdot, un vin rosu ce reunește de fapt cu succes 5 soiuri: Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon, Merlot, Cabernet Franc și Petit Verdot, din ani diferiți, într-un singur vin complex și rafinat. Vinul este sec, catifelat, dar cu tanini fermi, cu arome de fructe de pădure îmbrăcate în condimente și vanilie datorită maturării în butoaie de stejar.

Vinul Caii de la Letea s-a născut în cea mai veche podgorie a Dobrogei, lângă dealurile Saricii și ale Niculițelului, unde cultivarea viței de vie are rădăcini milenare. Denumirea vine de la celebrii cai din pădurea Letea, caii sălbatici din tara noastră care au reușit cumva sa treacă cu bine peste toate încercările la care au fost supuși, sa iasă din uitare și sa își păstreze libertatea și personalitatea. La fel ca vinul din Sarica Niculitel. 
Ce mi-a plăcut mult la aceasta Crama, dincolo de calitatea vinurilor, este și grija pe care o au fata de acestea și fata de consumator. Astfel, și vinurile albe sunt îmbuteliate în sticle închise la culoare, pentru a le proteja de razele UV, iar sticlele în sine au si un blazon în relief care le protejează împotriva celor ce vor sa le contrafaca. Big like!
Grana Padano Delaco D’Exceptie are o reteta de preparare ce datează din secolul 12 si a fost perfectionată de-a lungul secolelor ca o modalitate de a păstra pe termen lung laptele.
Se spune că această brânză are două suflete: este un produs de baza în bucătăriile stilată a nobilimii dar si un ingredient fundamental al bucătăriei de zi cu zi a tăranilor. Este o brânză tare, din lapte de vaca nepasturizat, cu un gust fin, ușor sărat, perfect pentru salate, pizza, paste sau platouri cu brânzeturi.
Mie mi-a plăcut și Delaco Branza pentru gratar sau Halloumi, care este o branza care se obtine prin metoda „pasta filata”, prin fierberea casului proaspat. 
Punctul de topire la Halloumi este mai mare decat la branzeturile obisnuite, astfel incat pusa pe gratar nu se scurge printre elementele gratarului, ci se rumeneste cu dungile specifice produselor pentru gratar.
Se mananca prajita pe gratar sau in ulei impreuna cu legume sau salate. Este o idee excelenta pentru cei ce nu mănâncă carne dar vor totuși ceva la gratar. De reținut pentru ca tot vine vara și începe sezonul grătarelor.
La acest eveniment am avut bucuria sa revăd un vechi și drag prieten, pe care pandemia l-a ținut departe de noi. Este minunat sa poți sa depeni amintiri și sa reiei discuțiile de unde le-ai lăsat. 
Pentru ca am avut 7 vinuri, am considerat ca este oportun sa facem și pauza de masa, asa ca am profitat de faptul ca gazda noastră este un restaurant cu mâncare foarte bună, asa ca am comandat o porție de paste, pentru ca nu ai cum sa dai greș în combinația paste și vin. Și nu am regretat. Nu va pun poza cu pastele caci le-am mancat înainte sa le vad... voiam sa spun înainte sa apuc sa le pozez. Dacă vreți și voi, mergeți la Ribs House, comandați ceva bun din meniul generos și convingeți-vă!
Mai jos va las o poza cu dl. Sendrea, somelierul care ne-a povestit foarte multe despre Crama, dar și despre pământul dobrogean, despre vin și despre tradițiile (ne)uitate ale oamenilor din acel colt de tara

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu