marți, 22 decembrie 2020

Mar, scorțișoară si portocala - mirosul amintirilor

Va scriam acum câteva zile despre uleiurile de aromaterapie pe care le-am descoperit de curând - și anume cele de la Aroma Land. Azi am descoperit noi arome si am zis sa va povestesc si despre ele, pentru că nu trebuie sa le ratați zilele acestea.
în weekend am fost în vizita la sora mea și, când am întrat în casa am fost învăluită de un parfum divin de scorțișoară si mar, ceea ce m-a surprins pentru ca știam ca sora mea abia ajunsese acasa si nu înțelegeam cand a avut timp sa pregătească ceva bunătăți. Nu mica mi-a fost mirarea cand mi-a arătat sticluțe cu uleiuri parfumate de mar si scorțișoară pe care le utilizase pentru a condimenta atmosfera. Spun condimenta pentru ca exact asa se simțea în toată casa - ca intr-o patiserie unde se pregătesc delicii sau intr-o bucătărie unde se gatesc cele mai savuroase preparate. 
Mi-a arătat întreaga ei colecție de uleiuri volatile, caci are mult mai multe. Mi-a atras atenția și cel de portocale, caci mirosul lui mi-a amintit de copilărie, de iernile la tara cand puneam cojile de portocale pe brâul sobei pentru a umple toată casa bunicilor de mirosul acela cald de sărbătoare, veselie, familie și cămin.
Așadar, azi va recomand sa încercați si aceste trei arome de uleiuri aromaterapie - mar, scorțișoară si portocala. 
Dacă portocala pe mine ma duce cu gândul la cămin și familie, mărul va transpune parca în casa părinților,  când coceam mere mici și roșii în cuptor sau pe soba si apoi mi se lipeau degetele de dulceața aceea caramelizata si atat, atat de buna!
Scorțișoara imi da insa o alta stare... este mai misterioasa, mai spicy, mai incitanta. Am încercat și eu acasă un astfel de ulei parfumat în noul meu vas de aromaterapie si gândul m-a dus la placintele cu mar si scorțișoară pe care le mancam in timpul liceului cand fugeam in parc și ne dădeam cu punga pe derdeluș, la vinul fiert pe care il facea bunicul si la biscutii pe care îi pregătește mama de sărbători și care nu mai apuca ziua de Crăciun. 
Asociem mereu amintirea cu un miros, si regăsirea acelui parfum ne poarta instantaneu in lumea aceea care părea  - și de multe ori era - perfecta fara sa știm. Aceste mirosuri mie imi fac sărbătorile frumoase și umplu casa de căldură și de confort. 
Va invit așadar sa va bucurați si voi de aceste arome si sa încercați uleiurile volatile de portocala, mar, scorțișoară si brad pentru sărbători de iarna altfel. Si daca nu aveți amintiri legate de aceste arome, poate veți crea anul acesta unele.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu