luni, 28 ianuarie 2019

Crama La Salina - o noua aventura gustativa

Iata ca a venit o noua degustare de vinuri si branzeturi, a 28-a editie a evenimentului Branzeturi cum se... cuVin, organizat ca de fiecare data de Asociatia Bloggerilor Olteni si DectionarCulinar.ro. Evenimentul s-a desfasurat la Restaurant Viena, vis a vis de Filarmonica Oltenia din Craiova

Au trecut mai bine de 3 ani de cand se organizeaza aceste evenimente si am realizat ca timpul si-a pus amprenta asupra noastra, a tuturor celor prezenti, mai ales ca am avut si ocazia sa ne amintim cand am participat prima data si sa ne dam seama car de mult ne-am schimbat si cat de mult s-a schimbat situatia noastra de-a lungul anilor. Ce prilej mai bun sa depeni amintiri poate fi decat in jurul unei mese cu vin bun si muzica in surdina?

De data aceasta vinul a fost oferit de Crama La Salina, reprezentata de somelierul Bogdan Dumitrescu, care ne-a prezentat 6 sortimente de vin, fiecare cu o poveste aparte si cu personalitate ce merita descoperita.

O premiera a fost asocierea tuturor vinurilor cu acelasi sortiment de vin, si anume Emmentaler de la DeLaco. Cunoscuta si ca Branza lui Jerry - datorita gaurilor specifice - acest sortiment de branza necesita un proces de fabricatie complicat, fiind necesara o mare dexteritate pentru a obtine atat gustul dulceag, usor acid, cat si aroma fructata, de nuca, in combinatie cu cantitatea optima de gauri (am inteles ca se adauga un kg de gauri la un kg de branza).

Desi de regula ador vinurile rosii, si celelalte si-au facut incet incet loc in sufletul meu. Unul dintre preferatele mele este  Chardonnay, iar acum am avut surpriza sa pot degusta doua tipuri de Chardonnay, unul baricat si unul nebaricat. Diferenta intre cele doua este surprinzator de mare, desi baza este aceeasi. Astfel, cel baricat este mult mai intens, atat gustul cat si postgustul fiind lungi si puternice. Cred ca acum a fost prima data cand am putut sa sesizez cu adevarat diferenta intre cele doua metode de "producere" a unui vin si sa pot face o disociere clara intre cele doua.


Crama La Salina ne-a oferit mai multe vinuri albe, un vin rose si un singur vin rosu. Desi toate mi-au placut, de data aceasta voi vota pentru Issa Pinot Noir cu Emmentaler pe paine la cuptor si pulbere de hribi, ultima combinatie a serii.

Daca nu stiati, Crama La Salina este singura crama din judetul Cluj, si este situata in zona Institutului de Cercetare Viticola de la Turda, aproape de Salina Turda.

Pentru Vin pot spune ca este Forta, pentru Branza - Intensitate, iar combinatia - Putere



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu