luni, 29 octombrie 2018

Vinuri din Moldova in inima Olteniei






Mijloc de toamna... frunze ruginii, vant in ramuri si copii cu caciuli trase pe cap, alergand cu fata spre soare. Frumusetea este mereu in jurul nostru, insa trebuie sa o cautam cu sufletul si nu cu ochii inchisi. La fel este si vinul: bun daca esti deschis sa il incerci :)

Si iata ca am incercat un nou vin, o noua Crama, intr-o noua editie a evenimentului Brânzeturi cum se...cuVin, organizat de AsBO și DicționarCulinar.ro la Casa Ghincea, in centrul Craiovei. Locatia este deja traditionala, la fel si prezentarea lui Daniel Botea si cea a lui Narcis Neagoe, care a tinut sa ne mai aminteasca putin din secretele degustarilor de vin.

Crama care a oferit vinurile poarta denumirea de Domeniile Averesti, situata undeva in Moldova, aproape de Husi. Stiam ca vinurile din Moldova sunt bune, acum doar mi s-a confirmat :)

Am avut de degustat 5 soiuri de vin, imperecheate cu 5 sotimente de branzeturi, oferite ca de obicei de cei de la Delaco. Delaco este unul din cei mai mari jucatori de pe piata de branzeturi din Romania, parte integranta a grupului francez Savencia, unul dintre cei mai mari producatori de pe piata de lactate la nivel mondial

Intre toate mi-a placut mult combinatia cu numarul 2 - Chardonnay Averesti sec – Havarti cu pere.



Chardonnay este unul dintre sortimentele de vin preferate, mereu am in casa cel putin o sticla  din aceasta licoare. Chardonnay Averesti mi s-a parut fresh, lejera, fara a pierde din specificul acestui minunat strugure. Havarti cu pere - iata o combinatie foarte reusita. Branza este puternica, iar perele I-au dat un plus de textura si au imblanzit-o cumva, spalate de minune cu vinul alb.

Fiecare element al unei astfel de asocieri trebuie degsutate separat si apoi impreuna, am decis sa le acord fiecaruia cate un cuvant care sa le descrie:
Chardonnay Averesti - Tinerete
Havarti - Maturitate
Combinatia - Viata


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu