vineri, 8 septembrie 2017

Si lui Burebista ii placeau vinurile - Budureasca de poveste

Vinul preferat
A mai trecut o vara, gonita de vantul tot mai rece de la nord. Sufletul meu este tot mai trist, tanjind dupa caldura serilor sub clar de luna, cu un pahar de vin in mana si cu cantul greierilor in urechi.

Mi-am luat La revedere la vara asa cum imi place mie cel mai mult: cu oameni langa mine, savurand noul si vechiul intr-o cupa de vin.

Asa cum ati ghicit deja, am participat la o noua degustare de vinuri si branzeturi Branzeturi cum se... cuVin, eveniment organizat ca de fiecare data de Asociatia Bloggerilor Olteni si DictionarCulinar.ro.

Locatia - Restaurant Marmara - imi era cunoscuta deja, deoarece aici am mai participat la astfel de evenimente, dar am si mancat de cateva ori specialitatile bucatarului, preparate inedite din bucataria orientala.

Vinurile au fost oferite acum de Crama Budureasca, una dintre cele mai noi si mai mari crame din Dealu Mare, inaugurata in primavara anului 2013. Provenind dintr-o zona cu o intensa istorie in domeniul vinificatiei, inca din perioada Daciei, vinurile de aici pastreaza caracterul nobil al strugurilor.

Branzeturile oferite de cei de la Delaco au fost la inaltime, completandu-se perfect cu atmosfera, vinul si oamenii.

Pentru ca era inca vara si vara merge vinul alb, m-am indragostit de la prima vedere, adica primul vin si prima combinatie mi-au picat cu tronc. Este vorba despre Sauvignon Blanc sec si Mozzarella, asezonata cu ceva busuioc proaspat.

Vinul m-a surprins prin unicitatea lui... bine, toate vinurile sunt unice, insa acesta avea ceva aparte: culoare galben pai, cu arome de agrișe și fructe tropicale, gust plăcut de guava și papaya, cu o bună aciditate, curată, un final lung și plăcut.

Mozzarella este o specialitate de branza proaspata, usor sarata, care reuseste sa se imperecheze cu un vin bun si sa scoata atat propiile arome la suprafata, dar si sa puna vinul in valoare.

Mozzarella este originară din regiunea italiană Campania. Termenul mozzarella apare pentru prima data într-un document scris de unul din bucătarii Curții Papale în secolul 16. Este fabricată din lapte de vacă, prin procedeul „pasta filata” Se spune că a fost descoperita accidental atunci când o bucată de caș proaspăt a căzut într-un vas cu apă clocotită, la o fabricuță de brânzeturi, undeva pe lângă Neapole.

Vinul m-a dus cu gandul la Vara ce s-a dus, branza la Prospetime, iar combinatia la Visare!



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu