miercuri, 26 octombrie 2016

Traditie olteneasca la Craiova - Banu Maracine si Delaco in tandem




Bunatatile serii
Desi toti sortii pareau a fi impotriva, am reusit sa ajung si la Branzeturi cum se cuVin, editia octombrie 2016. S-a implinit un an de la prima editie si a fost mai mult decat plina de incarcatura pentru mine aceasta seara. Nu a fost ea asa cum mi-as fi dorit, insa urmatoarea sigur va fi!

De ce nu a fost asa cum imi doream? Hmmm... pentru ca am ajuns tarziu, am ratat vizita in crama si am fost epuizata. Vinul insa si-a jucat rolul pana la capat si am reusit sa ma inveselesc si sa ma bucur de prietenii mei prezenti acolo.


Crama Banu Maracine este langa Craiova (ca sa nu zic "in"), ascunsa pe un deal. Locul este tare frumos, si imi pare rau ca nu am reusit sa vad si Hruba, despre care am auzit numai lucruri minunate.

Am avut de gustat trei sortimente de vin, asociate, cum altfel, cu 3 tipuri de branzeturi de la Delaco:
Sauvignon Blanc (din 2008) și Camembert
Cabernet Sauvignon (1997) și Grana Padano
Fetească Neagră (1988) și Cașcaval Afumat.
Combinatia preferata a fost, de data aceasta, ultima, vinul - Fetească Neagră - fiind destul de tare si foarte aromat, gratie si invechirii sale. Cascavalul afumat de la Delaco a intrat de curand in topul preferintelor mele culinare, o data cu aceste degustari, pentru ca inainte de asta nu mancam deloc!
Asadar, ca sa pastram si traditia, as spune ca vinul intra la "Oldies but goldies", cascavalul la "nciodata sa nu spui nu", iar combinatia.... "De ce sa nu incerci?"

Seara s-a incheiat cu degustarea de vinars sau coniac, si el vechi, asortat cu ciocolata amaruie.... cu 99% cacao, ca sa stim o treaba. Eu nu beau tarii, deci nu ma pot pronunta, insa ceilalti au spus ca este foarte bun acest coniac de la Banu Maracine. Eu zic sa incercati si apoi sa imi spuneti cum vi se pare :)

Sa nu uitam sa multumim si organizatorilor, Asociația Bloggerilor Olteni și DicționarCulinar.ro.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu