miercuri, 27 aprilie 2016

Vinul si oamenii...


Branzeturi si vin
Un vin bun, o gustare cremoasa, o muzica buna si un zambet cald. Avem voie sa cerem mai mult?

Ma intorc si azi la subiectul meu preferat: dragostea si vinul "condimentate" cu putina branza, mai mofturoasa sau mai "puturoasa" (a se citi "cu mucegai nobil"). A fost, asa cum deja v-am obisnuit, la o noua editie a Branzeturilor cum se...  cuVin, la care am participat - ca de obicei - de la inceputul inceputurilor pana cand s-au inchis portile.

Apropo de porti, de data aceasta evenimentul a avut loc la Crema Bistro, un local cat se poate de primitor si de bine organizat, care a reusit sa ma impresioneze prin deschidere si buna-vointa.

Branzeturile au fost oferite cu generozitate de cei de la Delaco, care au pus la bataie si feluri noi, foarte interesante si mai ales potrivite pentru anotimpul in care ne aflam.

Vinurile au fost cat se poate de loco, adica doljene: Crama V.inc a oferit cele 5 sortimente de vin, trei albe, un roze si un Merlot, deci rosu.

Seara nu a inceput asa cum ma asteptam si a continuat ceva mai bine, insa simteam ca imi lipseste acel ceva care sa imi aduca bucuria si zambetul in priviri. Situatia s-a schimbat odata cu aparitia vinurilor, care au reusit sa imi redea starea de bine si sa ma scoata din oboseala si apatia in care cazusem. Acesta este unul dintre motivele pentru care ador vinul... te poarta intr-o poveste si te face sa uiti de tot ceea ce este rau si trist. Vinul si oamenii...

Povestea mea a fost completata de muzica de data aceasta... o superba surpriza pe care nu o voi uita mult timp de acum inainte... Ne-am bucurat de muzica live, cantata la pian si vioara de doi oameni speciali, doi muzicieni care au reusit sa picure in sufletul meu caldura si taria de care aveam nevoie pentru a trece cu bine de acea seara.

Sa ne intoarcem la vin si branza... din cele 5 perechi am avut o preferata, insa si ceva surprize. Eu nu beau vin de Tamaioasa, cum se spune pe la noi... nu imi plac nici strugurii, nici mustul, nici vinul, nici mirosul... De data aceasta am incercat o combinatie facuta de cei de la crama V.inc, un cupaj de Tamaioasa + Sauvignon Blanc. Pot sa spun ca m-a impresionat si m-a facut sa imi schimb putin perspectiva asupra acestui vin.

Branza mea preferata - sau una dintre ele - este Brie - Ile de France. As manca acest sortiment de branza cremoasa cu invelis alb oricand, la orice ora si la orice vin :). Este o branza cu gust usor si o textura delicata, o adevarata placere. Nu am vorbit pana acum prea mult depre branza pentru ca nu m-am putut hotara la una anume. Acum insa am decis sa va povestesc despre Brie, caci merita incercata si asezata pe masa alaturi de un vin si de alte preparate uosare. Denumită după provincia cu același nume, Brie este considerate regina brânzeturilor franțuzești. Se spune că insusi Carol cel Mare s-a îndrăgostit iremediabil de această brânză atunci când a gustat-o în secolul VIII la o mănăstire. Exemplul regelui a fost urmat de nobili și apoi de popor și așa brânza brie a devenit preferata francezilor.

Branzeturi si vin VINC

Vinul

Crama Vinc este situata la 10 de km de Segarcea, în satul Drănic, Amplasamentul viei, - „Via lui Mardale” - pe Dealul Viilor, un deal cu orientare sudică aproape de râul Jiu, unde este asigurată mereu o bună aerisire a plantaţiei şi numeroase zile însorite necesare maturizării strugurilor în cele mai bune condiţii, a ajutat la obţinerea de vin de calitate, cu personalitate şi buchet desăvârşit. Au fost alese pentru cele 18,4 hectare, două soiuri autohtone: Tămâioasă Românească şi Fetească Neagră alături de alte trei, Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon şi Merlot. În anul 2013 vinul produs aici primele două medalii la un concurs internaţional de profil.

Sunt adepta vinurilor rosii... ce sa fac daca-mi plac? Spune-mi tu daca-i vina mea... cum spunea o melodie veche... batrana ca mine :). Revenind... Fiind indragostita de vinul rosu, mi-a placut ultimul sortiment, Merlot. Nu ma dau in vant dupa Merlot, dar acesta a fost bine echilibrat si chiar am reusit sa degust 2 pahare... (a nu se spune mai departe ca am cerut un refill!!!!).
Cuvantul ce desemneaza cel mai bine acest vin din aceasta seara a fost... Speranta

Platou branzeturi Merlot-ul a fost acompaniat de o crema de branza realizata de Alin Sintimbrean de la DictionarCulinar.ro, care a adaugat branzei cu mucegai nobil ceva smantana, zeama de lamaie, pasiune si... inca ceva (nu a spus ce, cica sa intram la el pe site sa aflam). Nu ma deranjeaza, caci oricum intru des pe acolo :). Danish Blu Traditional - Castello este minunatia care - desi miroase urat pentru unii, este adorabila pentru altii... asa a fost si pentru mine in seara asta de joi - Adorabil!!!

Combinatia in ansamblu poate fi catalogata drept Emotie, mai ales ca atmosfera a fost de asa natura.

Am avut parte de o seara frumoasa, cu oameni frumosi, cu muzica buna si cu delicatese pentru (de)gustat. Si am aflat ceva cu ocazia asta: niciodata nu sti ce poate aduce un zambet, o privire, un pahar de vin sau un acord de vioara.

Traiti frumos! Azi!




Platou branzeturi


Branzeturi cum se cuVin

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu