marți, 29 martie 2016

Bun gust si gust bun... bun!

Am, se pare, o mare afinitate pentru tot ceea ce presupune oamenii sus pusi. Daca data trecuta m-am intretinut cu Printul Vlad, de data aceasta am facut cunostinta cu legendarul print Anton Bibescu, deci nu ma dezmint nici acum. In viata Dumnezeu mi-a scos mereu oameni frumosi in cale, iar cei ce conteaza cu adevarat au ramas alaturi de mine de-a lungul timpului, fie ca este vorba de muuulti ani sau doar de 6 luni. 

Sa va explic!

Am avut bucuria, onoarea si datoria de a participa la editia cu numarul 5 a evenimentului de geniu Branzeturi cum se... cuVin! Am tot povestit despre el caci, dincolo de faptul ca ador vinul si imi plac tare branzeturile, mi se pare extrem de bine venita initiativa de a educa putin gusturile noastre, ale romanilor, in materie de mancaruri, vinuri si, mai ales, in materie de Food Pairing. Altfel spus, sustin initiativa de a informa in ceea ce priveste modul cum trebuie alese si combinate doua gusturi pentru a se potenta intre ele si pentru ca rezultatul final sa depaseasca savoarea celor doua elemente luate separat.


Asociatia Blogerilor Olteni, reprezentata de Daniel Botea, si Alin Sintimbrean, de la DictionarCulinar.ro, au avut, ca de obicei, invitati de seama. Delaco, cel mai mare Fan Branza, partener vechi si foarte implicat a fost reprezentat de Gabriel Milos. De data aceasta am avut bucuria de a face cunostinta cu vinurile de la Domeniile Corcova. Ne-a onorat cu prezenta chiar domnul Şerban Damboviceanu, partener la Corcova Roy & Damboviceanu.
Locatia a fost una pe masura, cei de la Temple Bar fiind extrem de deschisi si de primitori. Personal vreau sa le multumesc pentru ajutor si pentru amabilitate!

Daca de obicei erau oferite la degustare 5 perechi, de data aceasta am avut cu una in plus, spre incantarea celor prezenti care, apropo, sunt tot mai multi si mai dornici de a experimenta si invata. 

Am avut 2 vinuri albe, un roze si 2 vinuri rosii. Seara s-a incheiat cu totul altfel ca pana acum, pentru ca a fost ales un vin alb dulce - Corcova Dessert. Trebuie sa mentionez ca acest vin este unul deosebit de dulce si de atomat, licoros, avand o concentratie de 143,6 gr de zahar pe litru, in conditiile in care un vin este considerat dulce daca depaseste concetratia de zahar de 45,01 gr/litru.

Noutatea a fost aceea ca toate soiurile au fost de origine frantuzeasca, si asta datorita istoriei din spatele cramei si a viei de la Corcova. 

Si ne intoarcem la printul meu. Zona Corcova din Mehedinti este recunoscuta ca fiind una cu traditie in vinificatie, aici fiind atestata o podgorie inca din secolul al XVI-lea. In sec. XIX-XX aceasta crama s-a aflat in proprietatea familiei Bibescu. Prințul Anton Bibescu a angajat pentru a avea grija de via sa un tanar agronom francez - Aristoteles Sauget. Acesta a realizat aici cupaje cu totul aparte, care nu au mai putut fi refacute de atunci.

Printul era indragostit de aceste locuri, de primavara pana toamna adora sa petreaca timpul in vie, sa miroase florile si sa isi desfete privirile cu rodul plin al viei si sa simta adierea vantului de toamna pe chip.

Dragostea lui pentru vin si podgorie mi-a fost transmisa si mie in aceasta seara, cand printul m-a plimbat printre gusturi si arome, printre mirosuri si povesti. Il simteam alaturi de mine pe printul Anton atunci cand am fost delectat cu fiecare tip de vin, insa cel mai tare m-a imbiat cu un vin rosu... cum altfel: Cuvée Racoveanu, Cabernet Sauvignon + Merlot, unde Cabernet Sauvignon este in proportie de 55% si Merlot de 45%. Acest vin m-a captivat de la prima vedere, si il simteam parca pe Anton - adica pe print, dar deja ne spuneam pe numele mic - cum imi povesteste despre modul cum se produce, despre expunerea sudica, despre faptul ca are alcool 14,8% (buuun! :) ) si ca se potriveste cu bucate alese... carnuri rosii, vanat si... branzeturi. Cuvantul serii, ce ar putea descrie acest vin, nu poate fi decat... Inspiratie

Asa am ajuns la partea de combinatie... Vinul a fost alaturat de Alin Sintimbrean unei branze tari, Grana Padano. O cunoasteti deja, este una dintre preferatele mele. Imperecherea lor a fost pe sufletul meu si nu numai al meu, multi dintre cei prezenti considerand ca este intr-adevar un mariaj perfect. Branza tare, cu aroma intensa, era invaluita de maiestuosul Cuvée, iar rezultatul te purta inapoi in timp, intr-o lume a bunului gust si a gustului bun. O astfel de imperechere te face sa intelegi cu adevarat valoarea unor lucruri facute asa cum trebuie, unor bunatati care se respecta pe ele si, totodata, il respecta si pe cel ce le degusta. Grana Padano sau... Intelepciune

Inspiratie si intelepciune la un loc nu poate insemna decat... Capodopera (... sau Dragoste :) )

Bucuria mea cea mai mare este sa observ, de la editie la editie, ca la noi, in aceasta mica si oropsita tara, se fac lucruri extraordinare, vinuri fantastic de bune, ca exista oameni care se implica, investesc si isi pun la bataie toata experienta, pentru a crea valoare adaugata aici, pentru noi.


Felicitari organizatorilor pentru un eveniment extrem de reusit si pentru o atmosfera cu totul aparte.


Credit si multumiri pentru fotografii DictionarCulinar.ro si Cristi Corneanu



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu